Aktualizacja Magento 2.4.5

Aktualizacja Magento 2.4.5 – co nowego?

Aktualizacja Magento 2.4.5 – zobacz, co nowego zmieniło się po poprawkach. Magento to jeden z najpopularniejszych systemów e-commerce w Polsce. Wykorzystywany przez tysiące sklepów internetowych, zapewnia rozbudowane funkcjonalności, elastyczność i skalowalność sprzedaży. Właśnie pojawiła się nowa wersja Magento 2.4.5. Wprowadza ona dodatkowe funkcje i usprawnienia. Sprawdź najważniejsze zmiany, jakie wprowadza powyższa aktualizacja.

Zobacz listę 5 najważniejszych aktualizacji Magento 2.4.5

Wersja Magento 2.4.5 zawiera w sumie 290 poprawek. Obok zmian w wydajności buforowania GraphQL, aktualizacja ma nowe integracje modułów Google, systemu płatności i ulepszenie zabezpieczeń.

Aktualizacja Magento 2.4.5 obejmuje także szereg dodatkowych usprawnień. Developer wziął bowiem pod uwagę błędy zgłoszone przez społeczność Magento.

Magento 2.4.5 – lepsze zabezpieczenia

Niewątpliwie jedną z najważniejszych poprawek, jakie zostały wdrożone to poprawa zabezpieczeń kodu źródłowego, w miejscach najbardziej narażonych na ataki. 

Poprawka zawiera obsługę reCAPTCHA. Dodano także nowe zasoby ACL oraz filtr MaliciousCode, który korzysta z biblioteki HtmlPurifier.

Programiści Adobe dodali nowe zabezpieczenia, lecz przestrzegają przed włamaniami do panelu „administratora” Magento. W związku z tym zalecają nie tylko regularną aktualizację Magento. Przypominają także o konieczności zabezpieczenia elementów z poniższej listy:

  • Utwórz listę dozwolonych adresów IP logowania do admina;
  • Zadbaj o uwierzytelnianie dwuskładnikowe;
  • Korzystaj z VPN;
  • Korzystaj z unikalnego loginu, zastąp automatyczny — admin;
  • Zmieniaj regularnie hasła i przechowuj je w bezpiecznym miejscu.

Lepsze i szybsze działanie platformy Magento

Aktualizacja Magento 2.4.5 to także wdrożenie nowych rozwiązań do obsługi kodu. Poprawka to:

  • Nowa wersja PHPStan (^1.5.7 z ograniczeniami) GitHub-35315;
  • jQueryUI (1.13.1);
  • Kompozytor 2.2;
  • Nowa wersja TinyMCE (5.10.2).;
  • Zaktualizowany schemat integracji DHL do wersji 6.2;
  • Aktualizacja bibliotek JavaScript do najnowszej wersji.

Usprawnienia w obsłudze płatności

W nowej wersji Magento 2.4.5. wprowadzono także dodatkowe usprawnienia w obszarze płatności. Teraz łatwiej skonfigurujesz:

  • Płatności zagraniczne PayPal Pay Later (Hiszpania i Włochy);
  • Usługę Apple Pay;
  • Dodano także podglądy przycisków „Zapłać Później”, „Kredyt” i „PayPal” do panelu sprzedawcy. Teraz intuicyjnie ustawisz ich wygląd w sklepie.

Nowości w module Google Analytics

Do tej pory sprzedawcy borykali się z problemem ustawienia kodu śledzącego tagu Google. Najnowsza aktualizacja Magento 2.4.5 rozwiązuje problem mechanizmów śledzenia:

  • Programiści Adobe wdrożyli integrację przy użyciu GTag;
  • Dodano rozszerzenie dla: Google AdWords, Analytics, Optimizer i TagManager

Nowy kreator stron Page Builder 1.7.2

Aktualizacja Magento zyskała nowy Page Builder w wersji v.1.7.2. Kreator otrzymał następujące ulepszenia:

  • Lepsza widoczność kolumn w sklepie;
  • Łatwiejsza możliwość zmiany rozmiaru kolumn.

Aktualizacja Magento 2.4.5 co jeszcze warto wiedzieć?

Na koniec nie możemy pominąć jeszcze jednej ważnej aktualizacji Magento w wersji 2.4.5. Mianowicie chodzi o ulepszenia dla wydajności skryptu Magento — GraphQL. 

Aktualizacja skryptu zapewnia szybsze działanie strony sklepu. Twoi klienci będą zachwyceni. 

Więcej informacji dotyczących poprawek w obrębie GraphQL znajdziesz na stronie developera pod adresem: https://experienceleague.adobe.com/docs/commerce-operations/release/notes/magento-open-source/2-4-5.html?lang=en

Czy warto zaktualizować wersję sklepu do Magento 2.4.5?

Tak. Jeśli masz sklep na Magento, to nie wahaj się i zaktualizuj system.

Nowe poprawki skryptu przynoszą wymierne korzyści dla użytkowników, klientów i dla programistów. Aktualizacja Magento 2.4.5 wprowadza brakujące funkcje i usprawnienia, które ułatwią zarządzanie sklepami internetowymi. 

W aktualizacji poprawiono wiele błędów i usprawniono wydajność systemu CMS. Przekłada się to na lepsze doświadczenia użytkowników, tym samym większą sprzedaż.

Udostępnij ten post:

Może Cię zainteresować

Myślisz o wdrożeniu
Magento 2?

Napisz do nas