Bezpieczeństwo Magento 2

W poszukiwaniu doskonałej platformy handlowej online, z pewnością zastanawiasz się nie jedynie nad możliwościami silnika w zakresie nowoczesnych funkcji, lecz także nad poziomem bezpieczeństwa, który może on gwarantować. Analizując to w szerszym kontekście, to właśnie od tego punktu powinniśmy zacząć nasze refleksje. Chociaż opcja przeglądania mebli za pomocą technologii rozszerzonej rzeczywistości (AR) może być fascynująca, zabezpieczenia sklepu powinny stanowić absolutny priorytet. Co z tego, że proponujemy innowacyjne rozwiązania, jeśli dane klientów i wpływy ze sprzedaży są narażone na ataki bystrych hakerów? Bezpieczeństwo sklepu powinno być fundamentalnym elementem każdego projektu handlu elektronicznego.

Prywatność?

Aktualne regulacje prawne coraz intensywniej zacieśniają pętlę ochrony prywatności i tajności danych użytkowników w światowej sieci. Wprowadzenie postanowień takich jak RODO, ePR czy kalifornijska ustawa CCPA stawia przed właścicielami sklepów internetowych nie tylko wymóg przestrzegania przepisów, ale również konieczność aktywnego troszczenia się o bezpieczeństwo informacji klientów. Niezapewnienie odpowiedniego zabezpieczenia danych, które w końcu dostaną się w niepowołane ręce, grozi surowymi karami finansowymi.

Choć żadna platforma e-commerce nie jest w stanie zagwarantować absolutnej nietykalności, Magento 2 prezentuje szeroki wachlarz funkcji, które umożliwiają stworzenie sklepu internetowego o wyższym stopniu bezpieczeństwa.

Jesteś jeszcze na Magento 1?

Według najnowszych raportów, ponad 200 000 sklepów internetowych wciąż operuje na Magento 1. Ten fakt wzbudza nie tylko zdziwienie, ale również niepokój, zważywszy na to, że Adobe zaprzestało wspierania tej wersji ponad trzy lata temu. Brak nowych aktualizacji i łatek bezpieczeństwa to równoznaczne z zostawieniem własnej posesji otwartej na oścież, z nadzieją, że przez okres dwóch tygodni nikt nie zechce zajrzeć do środka. To scenariusz, który trudno nazwać realistycznym.

Trwanie przy korzystaniu z Magento 1 to obecnie jak funkcjonowanie na obszarze ogólnego zagrożenia, gdzie sklep jest podatny na różnorodne ataki, od DDoS po potencjalne problemy zabezpieczeń transakcji finansowych. Migracja z Magento 1 na wersję 2 to bez wątpienia wyzwanie, ale jednocześnie konieczność, jeśli zależy nam na solidnych fundamentach bezpieczeństwa dla naszego e-commerce. Pomimo dodatkowych nakładów finansowych związanych z tym procesem, troska o bezpieczeństwo sklepu internetowego to inwestycja, która z pewnością przyniesie zwroty.

Co nowego na Magento 2?

Czy Magento 2 gwarantuje wysoki poziom bezpieczeństwa? Od momentu przejęcia Magento przez Adobe w 2018 roku, firma ta wdrożyła liczne procesy i kontrole, mające na celu zapewnienie najwyższego standardu bezpieczeństwa dla sklepów opartych na tym silniku. Doskonalone zarządzanie hasłami, optymalizacje w systemie plików, skuteczne przeciwdziałanie atakom opartym na manipulacjach w interfejsie użytkownika sklepu czy korzystanie z niestandardowych adresów URL administratora to tylko kilka przykładów środków zabezpieczających, które zabezpieczają Twoją platformę e-commerce na Magento 2.

Niezwykle istotne jest, że Magento 2 jest systematycznie aktualizowane. Na bieżąco wprowadzane są nowe łatki, zamykające wszelkie potencjalne luki w bezpieczeństwie systemu.

Ostatnia obszerna aktualizacja roku przyniosła ponad KILKASET nowych elementów, obejmujących zarówno funkcjonalności, poprawki wydajnościowe, jak i istotne modyfikacje z zakresu bezpieczeństwa. To dowód na ciągłe zaangażowanie w podnoszenie poziomu bezpieczeństwa platformy Magento 2, co sprawia, że jest to solidna opcja dla sklepów internetowych, które pragną utrzymać wyższe standardy ochrony danych i bezpieczeństwa.

Jak być bezpiecznym?

Narażenie swojego e-commerce na niski poziom zabezpieczeń stawia go w sytuacji potencjalnych ataków hakerskich oraz wycieków danych, co może prowadzić do poważnych konsekwencji finansowych, utraty prestiżu firmy, zmniejszenia dochodów czy dodatkowych obciążeń finansowych. Dlatego kluczowe jest, abyś skoncentrował się na pełnym zabezpieczeniu swojego sklepu internetowego.

Jeżeli zastanawiasz się, jak zapewnić bezpieczeństwo Twojego e-commerce opartego na Magento 2, zalecam rozmowę z zespołem programistycznym i upewnienie się, że:

  • Wykorzystujesz najaktualniejszą wersję Magento.
  • Regularnie przeprowadzasz audyty bezpieczeństwa sklepu internetowego.
  • Posiadasz aktywowane uwierzytelnianie dwuskładnikowe.
  • Panel administracyjny jest dostępny poprzez unikalny adres URL.
  • Korzystasz z bezpiecznego protokołu FTP, a dostęp do niego zabezpieczasz hasłem z prywatnym kluczem deszyfrującym.
  • Otrzymujesz zaplanowane i zautomatyzowane kopie zapasowe offline.
  • Stosujesz bezpieczne i unikatowe hasła dla wszystkich kont i dostępów.
  • Regularnie aktualizujesz oprogramowanie zainstalowane na serwerze.
  • Monitorujesz aktywność w systemie, reagując na podejrzane działania natychmiastowo.

Nie ulegaj ograniczeniom narzucanym przez domyślne funkcje bezpieczeństwa w przypadku korzystania z Magento 2. Dzięki elastycznej architekturze tego silnika masz możliwość integracji dodatkowych modułów bezpieczeństwa. Pamiętaj jednak, aby sięgać po sprawdzone i zweryfikowane wtyczki, unikając ryzyka, że to, co miało zabezpieczać, stanie się potencjalnym zagrożeniem.

Nowoczesne podejście do bezpieczeństwa e-commerce

Bezpieczeństwo sklepu internetowego to fundament sukcesu handlu online. Warto zatem zadbać o nie na każdym etapie, rozpoczynając od wyboru platformy e-commerce, która oferuje najwyższy standard ochrony.

Platformy e-commerce z kategorii SaaS, choć cechują się relatywnie niskimi kosztami i szybkim wdrożeniem, narzucają ograniczenia w zakresie zabezpieczeń sklepu internetowego. Brak swobody w dostosowywaniu systemów bezpieczeństwa niesie ze sobą potencjalne ryzyko. W sytuacji ataku hakerskiego na daną platformę, wszystkie z nią związane sklepy stają się podatne na zagrożenia.

Bezpieczne przestrzenie open source

Alternatywą wydaje się być podejście open source, gwarantujące swobodę w dostosowywaniu zabezpieczeń e-commerce. W tej dziedzinie Magento 2 wyróżnia się jako platforma regularnie aktualizowana, pełna innowacyjnych funkcji i wspierana przez aktywną społeczność. To wszystko przekłada się na wyższy poziom bezpieczeństwa dla sklepów internetowych.

Decyzja dotycząca platformy e-commerce zależy od indywidualnych potrzeb i wymagań klientów. Niemniej jednak, zawsze warto priorytetowo traktować aspekty zabezpieczeń podczas podejmowania decyzji o wyborze odpowiedniego rozwiązania.

Udostępnij ten post:

Może Cię zainteresować

Myślisz o wdrożeniu
Magento 2?

Napisz do nas