Magento 2 Jak zacząć?

Co to jest Magento i jak zacząć?

Co to jest Magento? Magento jest jedną z najpopularniejszych platform e-commerce. Powstała z myślą o osobach, które chcą prowadzić średni lub duży sklep internetowy. Aby spełnić potrzeby klientów, powinieneś zadbać o dobry hosting. Sprawdź, czym kierować się przy jego wyborze, a przy okazji przeczytaj, jak zacząć przygodę z e-commerce!

Dlaczego warto wybrać Magento?

Platforma oferuje sporą bazę modułów, a w razie potrzeby agencja Magento może stworzyć nowe wtyczki. Dzięki temu wyróżnisz się na tle konkurencji, jednocześnie poprawisz doświadczenia klienta. 

Agencja e-commerce może zintegrować sklepy na Magento z ERP, PIM, WMS, czy popularnymi porównywarkami cen i platformami Marketplace. Decydując się na takie rozwiązanie, usprawnisz proces sprzedaży, a także dotrzesz do klientów różnymi kanałami. Tego typu firma może dodać również nowe funkcje lub nadpisać istniejące moduły.

Panel administracyjny Magento 2 ułatwia obsługę płatności i dostaw. Za jego pośrednictwem możesz poinformować klientów o statusie transakcji, planowanym terminie dostawy, a nawet określić koszt wysyłki. Dzięki temu Twój sklep internetowy będzie wzbudzał zaufanie konsumentów. Jeśli planujesz sprzedaż za granicą, Magento umożliwi Ci wdrożenie wielu wersji językowych. Pamiętaj, żeby dodać przetłumaczone treści, a następnie ustawić walutę, podatek, metody płatności i formy dostawy. 

Zastanawiasz się, jak poprawić doświadczenia klienta? Skorzystaj z usług doświadczonej agencji e-commerce, która stworzy responsywny szablon. Dzięki temu zyskujesz pewność, że Twój sklep internetowy będzie dobrze prezentował się zarówno na komputerze stacjonarnym, jak i urządzeniach mobilnych.

Magento kładzie nacisk na bezpieczeństwo sklepów internetowych, dlatego praktycznie wszystkie aktualizacje zawierają łatki, chroniące przed cyberatakiem. Platforma gwarantuje ogromne możliwości konfiguracji sklepu, zarówno pod kątem jego funkcjonalności, jak i wyglądu. To świetne rozwiązanie dla osób, którym zależy na elastyczności, maksymalnej wydajności i skalowalności.

 Magento Open Source a Adobe Commerce – różnice

Platforma Magento dostępna jest w kilku wersjach:

  • Open Source (opartej na otwartej licencji, co oznacza, że nie musisz za nią płacić),
  • Adobe Commerce (abonament uzależniony od przychodu, ale za to oferuje mnóstwo możliwości).

Wspomniane opcje różnią się funkcjonalnością, należy jednak zaznaczyć, że w każdym przypadku potrzebny jest serwer do wdrożenia sklepu. Niezależnie od tego, który wariant wybierzesz, możesz korzystać z następujących rozwiązań: optymalizacja pod urządzenia mobilne, strona wyszukiwania czy globalna sprzedaż. Zwróć również uwagę na opcję – zakup natychmiastowy. Dzięki temu stali klienci łatwiej złożą zamówienie. Ponadto zyskujesz dostęp do kreatora stron WYSIWYG i App Marketplace. 

Jeśli jednak dysponujesz większym budżetem, rozważ płatną wersję. Adobe Commerce (kiedyś Magento Commerce) ma wbudowane funkcje, takie jak:

  • dynamiczne bloki,
  • zaawansowane narzędzia marketingowe,
  • segmentacja klientów,
  • rekomendacje produktowe,
  • Visual Merchandising,
  • zapora sieciowa aplikacji,
  • narzędzia do budowania lojalności klientów, czy monitoringu wydajności. 

To tylko część funkcji, z których możesz korzystać. Warto przy tym podkreślić, że możesz wzbogacić podstawową wersję o wiele rozwiązań. W tym celu wybierz gotowe wtyczki lub stwórz spersonalizowane rozszerzenia. Jeśli nie znasz się na programowaniu, skorzystaj z usług agencji Magento.

Oprócz tego dostępny jest system chmurowy – Commerce Cloud. Nie potrzebujesz własnego serwera, ponieważ rozwiązanie korzysta z hostingu AWS. Doświadczeni programiści dbają o wydajność Twojego sklepu, dzięki czemu działa on płynnie, niezależnie od natężenia ruchu.

Jakie udogodnienia oferuje Adobe Commerce?

Magento B2B umożliwia rozwój biznesu, dzięki czemu sprostasz wymaganiom klientów i zapewnisz sobie konkurencyjność na rynku. Platforma ułatwia wprowadzenie nowych produktów, jednocześnie pozwala ona sprawnie zarządzać zamówieniami. Należy zaznaczyć, że wersja Open Source nie ma wbudowanych modułów, które umożliwiłyby sprzedaż B2B. Jeśli kierujesz swoją ofertę do klientów biznesowych, zdecyduj się na wersję Commerce.

Prezentowany wariant pozwala na zarządzanie kredytem kupieckim i zaliczkami, a także tworzenie listy najczęściej wybieranych produktów. Możesz ustalić limit zamówień dla poszczególnych klientów i ustawić ograniczenia kredytowe, co pozwoli Ci zarządzać warunkami zamówienia.

Ponadto Adobe Commerce udostępnia narzędzie, które ułatwia przygotowanie indywidualnej wyceny i negocjację warunków cenowych. Oprócz tego oferuje funkcję “Seller assisted shopping”. W ten sposób nie tylko wesprzesz klienta na każdym etapie lejka sprzedażowego, lecz także możesz zarządzać jego koszykiem. 

Zwróć też uwagę na opcję kart podarunkowych, które obniżają wartość zamówienia. Jako administrator znajdziesz je w zakładce zamówienia. Możesz również pobrać kod, a następnie umieścić go na fizycznej karcie podarunkowej. To doskonały sposób, aby zachęcić klientów do zakupu i budować świadomość marki. Platforma e-commerce oferuje także wirtualne karty podarunkowe, które można wysłać e-mailem.

Użytkownicy Magento 2 mają również dostęp do marketplace’u. Znajdziesz tam następujące kategorie rozszerzeń:

  • obsługa klienta,
  • marketing,
  • optymalizacja witryny,
  • raportowanie i analityka,
  • sprzedaż,
  • finanse i księgowość,
  • treść i modyfikacje, 
  • płatności i bezpieczeństwo,
  • wysyłka i realizacja zamówień.

W ten sposób możesz maksymalnie spersonalizować swój sklep internetowy, co pozwoli Ci zbudować rozpoznawalną markę. Pamiętaj, że liczy się nie tylko estetyka strony, lecz także jej funkcjonalność. 

Chcesz przetestować swój pomysł na biznes e-commerce, a przy tym dysponujesz ograniczonym budżetem? Zleć agencji stworzenie MPV Twojego e-sklepu, co oznacza, że będzie on zawierał tylko niezbędne funkcjonalności. W ten sposób dowiesz się, jak reagują na niego odbiorcy, a także, w jakim kierunku powinieneś go rozwijać.

Jak zainstalować Magento 2?

Do instalacji platformy możesz wykorzystać Composer, czyli system zarządzania pakietami w PHP. Umożliwia on deklarację zależności w danym projekcie, a także ich konfigurację i aktualizację. Należy podkreślić, że narzędzie nie ma klasycznego interfejsu użytkownika, dostępny jest on w postaci aplikacji wiersza poleceń.

Po pobraniu i konfiguracji Composera możesz przystąpić do instalacji Magento. Potrzebujesz do tego kodów uwierzytelniających. Aby je pozyskać, zaloguj się na stronie Magento, następnie przejść do swojego profilu, a w dalszej kolejności Marketplace – My products – Access Key. 

System wygeneruje kod publiczny i prywatny, które posłużą za login i hasło dla instalacji. Aby otrzymać metapaczkę, zaloguj się na serwer jako Magento file system owner. Teraz przejdź na aktualny docroot directory serwera i stwórz nowy projekt w Composer. Zanim instalacja dobiegnie końca, powinieneś nadać pozwolenia serwerowi grupowemu.

Wdrożenie sklepu internetowego, bazującego na silniku Magento, może sprawiać trudności, dlatego warto powierzyć to zadanie agencji Magento. W ten sposób nie tylko zaoszczędzisz sporo czasu, lecz także unikniesz wielu błędów.  

Jak wybrać hosting?

Aby korzystać z najnowszej wersji Magento 2.4.6, upewnij się, że Twój serwer spełnia następujące wymagania systemowe:

  • Pamięć RAM: minimum 2 GB.
  • PHP: wersja 8.1 lub 8.2.
  • Serwer WWW: Apache 2.4 lub nowszy, Nginx 1.18 lub nowszy.
  • Baza danych: MySQL 8.0 lub MariaDB 10.6.
  • Redis: wersja 7.0.x.
  • Varnish: wersja 7.0.x.
  • RabbitMQ: wersja 3.9 lub nowsza.
  • Composer: wersja 2.2 lub nowsza.
  • OpenSearch: wersja 2.5 lub nowsza.

Pamiętaj też, żeby sprawdzić, czy wybrany usługodawca oferuje wsparcie techniczne 24/7. Dzięki temu zyskujesz pewność, że specjaliści szybko rozwiążą problemy związane z hostingiem. Zwróć też uwagę, w jaki sposób firma dba o bezpieczeństwo danych. Upewnij się, że zapisy antyspamowe i antywirusowe znajdują się zarówno w opisie usługi, jak i umowie. Sprawdź, czy firma hostingowa regularnie wykonuje kopie zapasowe, jak długo je przechowuje, a także, czy trzeba zapłacić za odzyskanie danych.

Szukając hostingu dla sklepu Magento, zwróć uwagę, żeby był on szybki, stabilny i bezawaryjny. Z badań wynika, że czas ładowania strony wpływa na współczynnik odrzuceń i zadowolenie użytkowników.  Upewnij się, że sklep ładuje się maksymalnie w 3 sekundy, w przeciwnym razie stracisz wielu klientów.

Udostępnij ten post:

Może Cię zainteresować

Myślisz o wdrożeniu
Magento 2?

Napisz do nas