Początek

Integracja Magento 2 – wskazówki dla początkujących sprzedawców

Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie, zadbaj o jego funkcjonalność. W ten sposób zaspokoisz potrzeby klientów, jednocześnie wyróżnisz się na konkurencyjnym rynku. Aby ułatwić sobie prowadzenie biznesu, zsynchronizuj sklep online z popularnymi systemami. W ten sposób możesz sprawnie zarządzać treściami produktowymi, danymi klientów, zamówieniami i dostawami. Sprawdź, jak przebiega integracja Magento!

Integracja Magento z Allegro – dlaczego warto?

Zależy Ci na tym, aby dotrzeć do większej liczby klientów? Zintegruj sklep na Magento z Allegro. W ten sposób zsynchronizujesz stany magazynowe, co ułatwia zarządzanie zapasami. Oprócz tego możesz zarządzać zamówieniami z Allegro z panelu administracyjnego platformy. Taka integracja pozwala na automatyczną aktualizację cen, akcji promocyjnych i opisów produktów. Dodatkowo umożliwia ona mapowanie danych konsumentów z Magento, a także wybranych przez nich form dostawy i płatności. 

Możesz też zintegrować sklep internetowy z innymi popularnymi serwisami marketplace, takimi jak eBay, Amazon, czy EmpikPlace. Dzięki temu prezentujesz swoje produkty w różnych miejscach, a sprzedażą zarządzasz w jednym panelu.

Integracja Magento z PIM – jak przebiega?

Jeśli prowadzisz duży sklep internetowy na Magento, połącz go z platformą Akeneo PIM. Umożliwia ona sprawne zarządzanie:

  •  informacjami produktowymi, 
  • zasobami cyfrowymi,
  • danymi klientów i dostawców.


Decydując się na taką integrację, budujesz pozytywne doświadczenia klienta. Dodatkowo ułatwiasz sobie dodawanie i zarządzanie informacji o produktach. Możesz wybrać, które treści mają pojawić się na poszczególnych kanałach. Warto zauważyć, że Magento i PIM bazują na tej samej technologii – stack LAMP. Obie platformy wykorzystują interfejs API, co znacznie ułatwia ich integrację. 

Z jakimi systemami zintegrować sklep na Magento?

Zastanawiasz się, jak ułatwić klientom proces zakupowy? Zintegruj swój sklep Magento z popularnymi systemami kurierskimi i operatorami płatności online. Dzięki temu klient wybierze dogodny sposób rozliczenia zamówienia i metodę wysyłki. Platforma e-commerce nie zapewnia automatyzacji rekomendacji produktowych, dlatego warto skorzystać z zewnętrznych systemów.

Zamierzasz regularnie wysyłać klientom newsletter? W takim razie wybierz moduł e-mail marketingowy dla Magento. W ten sposób poinformujesz użytkowników o nowościach w ofercie, promocjach i wyprzedażach, a także zaproponujesz im kod rabatowy. 

Aby usprawnić proces przyjmowania i wydawania towarów, zsynchronizuj sklep internetowy z systemem WMS. W ten sposób wyeliminujesz zastoje w łańcuchu dostaw i błędne zamówienia. Baselinker proponuje ponad 300 integracji, w tym EuroHermes WMS i Magento.

Integracja systemu ERP z Magento

Integracja sklepu Magento 2 z systemem ERP pozwala na automatyzację wielu procesów biznesowych. Nie musisz ręcznie wystawiać dokumentów magazynowych i sprzedażowych, dzięki czemu może się skupić na innych obszarach prowadzenia działalności. W ten sposób skrócisz też czas realizacji zamówienia, co wpłynie na doświadczenie klienta. 

Kiedy rozważyć integrację systemu ERP ze sklepem Magento? Zdecyduj się na takie rozwiązanie, gdy chcesz rozwinąć inne kanały sprzedaży. Prezentowany system wspiera strategię omnichannel, zapewniając spójność działań. W ten sposób możesz też na bieżąco kontrolować stany magazynowe, aby uniknąć sprzedaży produktów, których aktualnie nie posiadasz. Wszelkie dane aktualizujesz bezpośrednio w systemie ERP, tym samym zaoszczędzisz sporo czasu. 

Jeśli chcesz prowadzić notatki osobiste, czy historię aktywności klientów, wspomniana platforma może Ci jednak nie wystarczyć. W takiej sytuacji zsynchronizuj Magento z CRM, czyli zespołem narzędzi, ułatwiających zarządzanie relacjami z klientami.

Jak wygląda integracja Magento?

Proces integracji może przebiegać na kilka sposobów. Jeden z nich wykorzystuje fragment kodu zamieszczony na stronie. W ten sposób można zintegrować Google Analytics, które pozwala śledzić zaangażowanie użytkowników.  Takie rozwiązanie nie wymaga zaawansowanej wiedzy programistycznej, co ważne, wiele usług oferuje wtyczki do Magento. 

Niekiedy synchronizacja plików wymaga wyeksportowania danych w określonym formacie (np. CSV, czy XML) i właściwej strukturze, a następnie zaimportowaniu ich na drugiej platformie. Można też bezpośrednio zapisywać dane do bazy obcego systemu, ale istnieje ryzyko utraty spójności informacji.

Integracja Magento 2 z innymi platformami może również zachodzić przez Middleware, czyli oprogramowanie pośredniczące. Należy zaznaczyć, że wiele systemów udostępnia API, które wykorzystuje dostępne kanały komunikacji. Takie rozwiązanie jest bezpieczne, ponieważ bazuje na standardzie, opracowanym przez programistów. W ten sposób minimalizujemy ryzyko wystąpienia nieprzewidzianych błędów.

Podsumowanie

Integracje Magento przyczynią się do wzrostu sprzedaży. Mogą one obejmować metody płatności i wysyłki, systemy rekomendacji, programy afiliacyjne, czy synchronizację stanów magazynowych. Zastanawiasz się, z jakimi systemami połączyć swój sklep internetowy? Skorzystaj z pomocy doświadczonej agencji realizującej wdrożenia Magento.

Udostępnij ten post:

Może Cię zainteresować

Myślisz o wdrożeniu
Magento 2?

Napisz do nas