Planujesz rozpocząć działalność e-commerce i zastanawiasz się, jakie oprogramowanie sklepu internetowego wybrać? Wielu przedsiębiorców rozważa wdrożenie Magento lub Prestashop. Sprawdź, czym różnią się obie platformy i jak wybrać najlepsze rozwiązanie dla swojego sklepu.
Jak wybrać platformę e-commerce?
Prestashop ma intuicyjny i przejrzysty interfejs, dlatego jego z obsługą powinni sobie poradzić nawet początkujący właściciele sklepów internetowych. W przypadku Magento panel również nie jest on zbyt skomplikowany, jednak ze względu na szerszy zakres funkcji, jego opanowanie może zająć Ci trochę czasu.
Magento vs Prestashop – SEO
Jeśli chodzi o pozycjonowanie sklepu online, Magento ma pewną przewagę. Aby optymalizować obrazy, dodawać meta tagi, czy korzystać z edytora plików robot txt. nie musisz instalować dodatkowych wtyczek. Z kolei Prestashop oferuje podstawowe funkcje SEO, a w razie potrzeby możesz dodać brakujące moduły.
Jakie są zalety sklepu internetowego na Magento?
Platforma doskonale radzi sobie z większą ilością produktów, ponadto pozwala tworzyć kategorie i dodawać opinie. Mageto pozwala na sprawne zarządzanie metodami wysyłki, formami płatności, czy katalogami produktów. Należy podkreślić, że do wdrożenia Magento, jak i późniejszych modyfikacji, wskazane jest wsparcie programisty
Prestashop oferuje wszystkie funkcje, które mogą przydać się początkującym sprzedawcom. Jeśli jednak chcesz otworzyć duży sklep lub planujesz ekspansję zagraniczną, wybierz Magento. Dzięki temu możesz liczyć na profesjonalne wsparcie techniczne 24/7.
Ponadto zyskujesz dodatkowe funkcjonalności sklepu, takie jak personalizacja kart produktowych, system punktów i nagród, dostęp do raportów, dotyczących klientów. Magento oferuje wysyłkę zautomatyzowanych wiadomości e-mail, integrację z porównywarkami cen, a także obsługę wielu wersji językowych z jednego panelu administracyjnego.
Jakie są wersje Magento?
Platforma dostępna jest w kilku wersjach:
- bezpłatnej – Magento Open Source,
- rozszerzonej – Commerce Edition i Commerce Cloud Edition.
Magento zapewnia większą skalowalność niż Prestashop, dlatego doskonale sprawdzi się w przypadku dużych sklepów.
Jakie są koszty wdrożenia Magento?
To, jaki budżet powinieneś wygospodarować, zależy w dużej mierze od tego, czy planujesz migrację sklepu internetowego, czy też chcesz go stworzyć od podstaw. W pierwszym przypadku programiści zwykle muszą stworzyć nowe, bardziej skomplikowane funkcjonalności.
Ponadto wiąże się to z przeniesieniem setek, jak nie tysięcy, produktów. Jeśli migracją zajmie się agencja Magento, powinieneś liczyć się z wyższymi kosztami. W koszt wdrożenia sklepu wlicza się również stworzenie interfejsu użytkownika, integracje zewnętrzne, testowanie wprowadzonych rozwiązań.
Jakie są plusy Prestashop?
Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z e-commerce, możesz zbudować sklep na hostingu współdzielonym. Aby korzystać z platformy, należy spełnić minimalne wymagania sprzętowe.
Prestashop pozwala na szybkie dodawanie produktów i tworzenie z nich zestawów. Dodatkowo platforma umożliwia śledzenie stanu magazynowego i obsługę certyfikatu SSL. Oprócz tego możesz ustalić sposób dostawy, metody płatności, maksymalne wymiary paczek, a także skonfigurować wewnętrzną wyszukiwarkę.
Poznaj ranking platform e-Commerce.
Jakie są koszty wdrożenia sklepu na Prestashop? To platforma typu open source, co oznacza, że sprzedawca nie ponosi opłat licencyjnych. Aby z niej korzystać, wystarczy, że ściągniesz darmowy plik. Możesz kopiować i modyfikować kod źródłowy, aby dopasować go do swoich potrzeb.
Optymalizacja bazy danych Prestashop
Zastanawiasz się, jak przyspieszyć sklep Prestashop? Warto zacząć od tego, że na wydajność sklepu internetowego wpływa szablon, hosting i wielkość bazy danych.
Pamiętaj też, aby dopasować serwer do ilości dodanych produktów i budżetu, zwróć też uwagę na stabilność działania, wsparcie techniczne i bezpieczeństwo danych. Aby przyspieszyć działanie sklepu, należy również regularnie usuwać niepotrzebne informacje z bazy danych. W tym celu warto skorzystać z pomocy doświadczonych programistów.
Jakie są wady Prestashop?
Jeśli chcesz stworzyć funkcjonalny sklep online, powinieneś zainwestować w responsywny szablon i dodatkowe moduły. Ponadto powinieneś wziąć dodatkowe wydatki związane z hostingiem, domeną, czy marketingiem.
Do sprawnego wdrożenia sklepu internetowego wskazane jest wsparcie programistów, którzy dopasują go do Twoich potrzeb. Ponadto, im więcej zainstalujesz wtyczek, tym częściej powinieneś aktualizować oprogramowanie. Warto wtedy skorzystać z usług profesjonalistów, którzy wprowadzą niezbędne zmiany, a w razie wystąpienia problemów technicznych, szybko je rozwiążą.
Prestashop vs Magento – design sklepu internetowego
Motywy Prestashop są nowoczesne i eleganckie, ponadto można je modyfikować. Do wyboru masz około 3000 szablonów, a wiele z nich wyposażona jest w dodatkowe funkcje. Dzięki temu możesz je perfekcyjnie dopasować do grupy docelowej i charakteru marki. Aby jednak spersonalizować szablon, powinieneś znać się na projektowaniu stron. Głównie pod kątem intuicji nawigacji.
Jeśli chodzi o Magento, możesz przebierać spośród tysięcy motywów i szablonów. Platforma oferuje zaawansowane opcje dostosowywania, dzięki czemu dopracujesz wygląd sklepu internetowego w najmniejszym szczególe.
Prestashop vs Magento – podsumowanie
Prestashop to świetna platforma dla właścicieli średnich i małych sklepów. Jeśli jednak zależy Ci na skalowalności, zdecyduj się na Magento. Dzięki temu możesz zintegrować sklep z zewnętrznymi serwisami i dowolnie go spersonalizować. Platforma może przyjmować tysiące zamówień dziennie. W ten sposób skutecznie wesprze rozwój sklepu internetowego.