Magento vs Shopify

Magento vs Shopify – co wybrać?

Zastanawiasz się, na jakiej platformie założyć sklep internetowy? Pamiętaj, że jest to jedna z decyzji, która wpłynie na rozwój biznesu e-commerce. Aby ułatwić sobie zadanie, sprawdź, czym różni się Magento od Shopify. Podpowiadamy, która platforma sklepu internetowego spełni Twoje potrzeby!

Jakie są zalety platformy Shopify?

Shopify świetnie nadaje się do prowadzenia sklepu internetowego, najlepiej małego lub średniego. Platforma jest wydajna i bezpieczna, dodatkowo umożliwia ona sprawną integrację z serwisami marketplace, firmami kurierskimi, czy bramkami płatniczymi. Ponadto umożliwia ona sprzedaż w modelu omnichannel, czyli wielokanałowym.

Shopify Plus skierowany jest do właścicieli dużych sklepów internetowych. Platforma zapewnia nieograniczone możliwości skalowania, dlatego stanowi ciekawą alternatywę dla Magento.

Jak uruchomić sklep na Shopify?

Z uruchomieniem własnego sklepu internetowego najprawdopodobniej uporasz się w ciągu kilku godzin. Wystarczy, że wybierzesz szablon, połączysz platformę z zewnętrznymi serwerami i wstawisz  produkty. 

Panel administracyjny jest intuicyjny, dzięki czemu dostosowanie formularza, podłączenie systemu płatności, czy ustawienie promocji, nie sprawi Ci większych problemów. Pamiętaj, że każdy użytkownik Shopify Plus powinien dodać regulamin sklepu, politykę zwrotu i prywatności.  

Jak wygląda zarządzanie sklepem internetowym na Shopify?

Shopify wesprze Cię w utrzymaniu sklepu, dodatkowo możesz liczyć na profesjonalną pomoc 24/7, w razie wystąpienia problemów technicznych. Dostawca odpowiada za aktualizację oprogramowania, bezpieczeństwo i wydajność. Platforma pozwala na personalizację sklepu bez modyfikacji kodu źródłowego. To świetne rozwiązanie dla sprzedawców, którzy nie znają się na programowaniu.

W przypadku Shopify Plus każda integracja musi być zbudowana przy użyciu API. Należy podkreślić, że platforma oferuje około 8 tys dodatkowych aplikacji. Jeśli nie znajdziesz odpowiedniego rozwiązania, możemy stworzyć je samodzielnie. W tym celu warto skorzystać z usług doświadczonej agencji e-commerce.

Jakie są koszty wdrożenia Shopify?

Shopify to platforma SAAS, co oznacza, że każdy może na niej założyć sklep internetowy. Działa ona na zasadzie subskrypcji, dzięki czemu możesz z niej korzystać tak długo, jak będziesz płacić miesięczny lub roczny abonament. Rezygnacja jest możliwa w każdym momencie.

Aby poznać funkcjonalności platformy, warto skorzystać z 14-dniowego darmowego okresu próbnego. Dzięki temu będziesz w stanie sprawdzić, czy Shopify spełnia Twoje oczekiwania. 

Należy podkreślić, że tylko na platformie Shopify Plus, czyli w najdroższym planie abonamentowym, możliwa jest sprzedaż B2B. Miesięczna opłata licencyjna wynosi 2000 dolarów. 

Platforma Open Source – jakie są zalety?

W przypadku platform typu open source, takich jak Magento, stajesz się właścicielem kodu. Dzięki temu w pełni dopasujesz  sklep do swoich potrzeb. Platforma oferuje takie rozwiązania jak segmentacja klientów, rozbudowany moduł B2B, czy zarządzanie kilkoma wersjami językowymi w jednym panelu. 

Magento Marketplace proponuje ponad 3000 rozszerzeń, a w razie potrzeby można stworzyć je samodzielnie. Chociaż Shopify wygrywa pod względem liczby modułów, Magento pozwala zaspokoić nietypowe potrzeby użytkownika. 

Czy warto założyć sklep na platformie Magento?

Magento to świetna platforma dla właścicieli dużych sklepów internetowych, którzy zwracają uwagę na zaawansowane funkcjonalności.

Dostępne są następujące wersje Magento:

  • Open Source — można ją pobrać za darmo,
  • Commerce i Commerce Cloud – obowiązuje roczna licencja, uzależniona od rocznych przychodów, różnica jest taka, że Commerce Cloud działa w chmurze.

Założenie sklepu na Magento – jak wygląda?

Wdrożenie sklepu internetowego wymaga wsparcia programistów, którzy dostosują platformę do wymagań klienta. Można go zintegrować z programami magazynowymi, systemami CMS, PIM i ERP, a także serwisami typu marketplace. 

Commerce Magento oferuje takie udogodnienia jak rekomendacja produktów, punkty nagród, mailing czy wgląd do raportów dotyczących klientów. Wspomniane rozwiązania pomogą Ci osiągnąć sukces w branży e-commerce. Chociaż wdrożenie sklepu internetowego wymaga wiedzy programistycznej, to do samej obsługi sklepu nie potrzebujesz pomocy ekspertów.

Shopify Plus vs Magento – hosting

Shopify Plus to w pełni hostowana platforma, dlatego może obsługiwać tysiące zamówień na zamówień, nie obniżając przy tym wydajności sklepu. Ponadto oferuje ona nieograniczoną przepustowość, dzięki czemu sprzedawca może dodać dowolną ilość produktów, co umożliwia rozwój sklepu. Pamiętaj, żeby wcześniej zapoznać się z polityką prywatności Shopify, dzięki czemu dowiesz się, w jaki sposób przechowuje, przetwarza i chroni dane osobowe.

W przypadku Magento sam wybierasz i płacisz za serwer, dzięki czemu dopasujesz go do swoich potrzeb. Należy zaznaczyć, że platforma wymaga dużej mocy obliczeniowej, dlatego warto rozważyć zakup własnego serwera dedykowanego. Dzięki temu sklep będzie szybko się wczytywał, co wpłynie pozytywnie na doświadczenia Twoich klientów.

Magento czy Shopify – która platforma ma lepsze szablony?

Zastanawiasz się, czy platforma open source ma lepsze szablony niż SAAS? Pod tym względem żadne oprogramowanie nie osiągnęło znaczącej przewagi. Zarówno Shopify, jak i Magento oferują nowoczesne i zoptymalizowane szablony. W razie potrzeby można wdrożyć projekt wykonany na zamówienie.

Magento vs Shopify – podsumowanie

Magento i Shopify należą do najpopularniejszych platform e-commerce. Jeśli dopiero zaczynasz działalność, wybierz podstawowy plan na Shopify. Magento zapewnia dużą elastyczność, z drugiej strony wymaga wsparcia specjalistów. To świetne oprogramowanie dla właścicieli sklepów internetowych, którym zależy na skalowalności. Z kolei Shopify oferuje wszystko, czego potrzebuje początkujący sprzedawca, ale trzeba liczyć się z pewnymi ograniczeniami.

Udostępnij ten post:

Może Cię zainteresować

Myślisz o wdrożeniu
Magento 2?

Napisz do nas