Zastanawiasz się, jak osiągnąć sukces w branży e-commerce? Po pierwsze zastanów się, na jaki silnik sklepu internetowego postawić. Jednymi z najpopularniejszych platform są Magento i WooCommerce. Pamiętaj, że sklep online ma spełniać zarówno Twoje potrzeby, jak i użytkowników sklepu internetowego. Przy czym administracja sklepu internetowego musi być łatwa, obsługa po stronie klienta zaś intuicyjna. Podpowiadamy, czym kierować się przy wyborze!
Jakie są zalety platformy Magento?
Magento zdecydowanie wygrywa z WooCommerce pod względem skalowalności. Platforma powstała z myślą o przedsiębiorcach, którzy chcą prowadzić duży sklep. Magento to popularne rozwiązanie dla tych sklepów internetowych, które w założeniu mają obsługiwać duży ruch i generować proporcjonalnie wysokie przychody. Gwarantuje przy tym elastyczność i kontrolę nad jego wyglądem i funkcjonalnością.
Dzięki temu możesz go dostosować do aktualnych potrzeb firmy i klientów. Należy pamiętać, że Magento zdecydowanie lepiej radzi sobie przy większej liczbie produktów niż WooCommerce.
Jaką wersję Magento wybrać?
Obecnie platforma dostępna jest w trzech wersjach: open source, community i commerce cloud. Jaką wersję sklepu internetowego wybrać? Magento typu open source jest darmowym systemem. Skierowany jest do osób, które chcą prowadzić średnie i duże sklepy. Wymagane jest wsparcie doświadczonych programistów, którzy dodadzą niezbędne funkcje, zajmą się integracjami z zewnętrznymi systemami i front-backendem.
Z kolei dwa ostatnie rozwiązania wymagają od użytkowników wniesienia opłaty licencyjnej.
Zastanawiasz się, gdzie założyć sklep internetowy? W przypadku open source masz ograniczony dostęp do funkcji, dlatego jeśli zależy Ci na takich udogodnieniach jak segmentacja klientów, wbudowany program nagród, automatyzacja relacji produktowych, czy planowanie zawartości, powinieneś rozważyć Magento Commerce. Oprócz tego możesz liczyć na sprawną integrację różnych systemów płatności.
Decydując się na silnik sklepu Magento open source możesz liczyć na wsparcie społeczności. Pomoże Ci ona przy napotkaniu problemu administracji sklepu internetowego. Z kolei płatna wersja zapewnia Ci dostęp do oficjalnego wsparcia technicznego 24/7. Platforma sklepu Magento Commerce Cloud zapewnia niezawodny hosting i maksymalną wydajność.
Co Magento daje sklepom online?
Warto pamiętać, że Magento 2 zdecydowania ułatwia i usprawnia działanie sklepu internetowego. Dzieje się tak m.in. poprzez wsparcie sprzedaży internetowej za pomocą proponowania klientom kart podarunkowych. Dostępne są również przypomnienia e-mail. Takie opcje zapewnia płatna wersja. Dodatkowo sklepy Magento umożliwiają zaawansowane wyszukiwanie w katalogu, co ułatwia użytkowanie.
Magento pozwala dostosować sklep do Twoich potrzeb. Zyskujesz dostęp do rozbudowanego modułu B2B, który obejmuje wycenę produktów, wspólne katalogi, listy zamówień, linie kredytowe, czy konta firmowe. To świetna platforma dla rozbudowanego sklepu internetowego.
Jakie są wady platformy Magento?
Zastanawiając się nad tym, jaki sklep internetowy wybrać, warto zwrócić uwagę nie tylko na zalety, ale również wady. W przypadku platformy Magento należy uważać na aktualizację pluginów lub dodatków. Zła konfiguracja może zakończyć się katastrofą. Do zarządzania większym sklepem potrzebny jest mocniejszy hosting niż w przypadku systemów open source. To sprawia, że początkowy koszt platformy Magento jest stosunkowo wysoki.
Ile kosztuje sklep online?
W przypadku sklepów internetowych na Magento koszty zwykle rozpoczynają się od 100 tysięcy złotych. Składa się na niego kilka elementów:
- przygotowanie skutecznej strategii,
- przejrzysty i funkcjonalny design,
- wsparcie dewelopera, product ownera i e-commerce managera,
- integracja sklepu,
- testowanie wprowadzonych rozwiązań,
- opłaty za hosting i utrzymanie sklepu, prowizje dla dostawców, abonamenty za dodatkowe moduły.
Jakie są koszty prowadzenia sklepu na Magento? Doświadczona agencja doradzi Ci, który pakiet najbardziej odpowiada potrzebom Twojej firmy. Należy zaznaczyć, że miesięczny koszt utrzymania sklepu rozpoczyna się od 17-30 tys. zł, na co składają się różnego rodzaju audyty, optymalizacja, zainstalowanie dodatkowych modułów, integracja, czy zabezpieczenie przed cyberatakami.
Jakie są zalety Woocommerce?
Magento sprawdzi się w przypadku właścicieli sklepów internetowych, którzy mają przynajmniej podstawową wiedzę z zakresu programowania. Z kolei WooCommerce jest łatwy w obsłudze, nawet dla osób nieznających się na projektowaniu stron. Do uruchomienia sklepu internetowego nie potrzebujesz nowej strony.
Aby prowadzić darmowy sklep internetowy, wystarczy zainstalować odpowiednią wtyczkę na WordPressie. Cały proces jest intuicyjny. Wystarczy kilka kliknięć, aby dodać produkty, zdefiniować parametry i skonfigurować proces zakupowy. Darmowa platforma dobrze sprawdzi się w przypadku przedsiębiorców, którzy prowadzą małe i średnie sklepy internetowe.
Open source – co to znaczy?
Sklepy internetowe oparte na WooCommerce mają otwarty kod źródłowy, tzw. open source. Oznacza to, że jako użytkownik masz możliwość edycję kodu silnika sklepu. Nie ponosisz również opłat licencyjnych. Platformy open source zrzeszają ogromną społeczność, która Ci pomoże, gdy pojawią się problemy dotyczących sklepu internetowego – jego działania, administracji czy dodatkowych funkcji.
Jakie są wady Woocommerce?
Ile kosztuje sklep internetowy Woocommerce? Chociaż sam dodatek do WordPressa jest darmowy, należy zapłacić za dodatkowe rozszerzenia. Często dotyczy to podstawowych funkcjonalności, takich jak automatyzacja fakturowania, automatyzacji reklamy sklepu internetowego (np. bezobsługowe zarządzanie Facebook Ads) czy odzyskiwanie porzuconych koszyków. Sklep Woocommerce wydaje się przystępny cenowo, dopóki nie zaczniesz skalować sprzedaży. Platforma Magento doskonale sprawdzi się w przypadku dużych sklepów internetowych.
Woocommerce vs Magento – bezpieczeństwo sklepu internetowego
Najpopularniejsze platformy są narażone na ataki hakerów, którzy mogą wykraść dane uwierzytelniające klientów, dlatego należy je odpowiednio zabezpieczyć. Magento oferuje regularne poprawki i usprawnienia, w związku z tym aktualizacja strony internetowej odgrywa niezwykle ważną rolę. Jeśli nie masz zdolności technicznych, warto skorzystać z usług doświadczonej agencji.
W przypadku WooCommerce bezpieczeństwo jest uzależnione od zainstalowanych rozszerzeń. Aktualizacja strony internetowej obejmuje regularną aktualizację motywu, szablonu i wtyczek. Należy pamiętać o zakupie certyfikatu SSL, zwłaszcza w przypadku darmowych systemów sklepu. Pamiętaj też, żeby korzystać z wtyczek pochodzących z legalnego źródła.
Dodatkowym zagrożeniem dla użytkowników platformy WooCommerce jest… również jego popularność. Z tego silnika sklepu korzysta sporo przedsiębiorców. Posiada przy tym otwarty kod źródłowy, co oznacza, że wgląd do niego mają również cyberprzestępcy, którzy nieustannie szukają luk bezpieczeństwa. Z tego powodu dbanie o higienę i bieżące aktualizacje jest tym bardziej kluczowe w przypadku WooCommerce.
Jeśli wiesz, jaki sklep internetowy wybrać, ale nie masz pojęcia, jak się do tego zabrać, skorzystaj z usług sprawdzonej agencji.
Administracja sklepu internetowego – na czym polega?
Wdrożenia Magento są nie tylko czasochłonne, ale wymaga też wiedzy marketingowej. Warto więc skorzystać z usług specjalistów, a skupić się na innych obszarach działalności.
Administracja sklepu internetowego obejmuje aktualizację wtyczek, motywu, szablonu i silnika sklepu. Uwzględnia ona również integrację z zewnętrznymi serwisami, modyfikację treści i grafik, czy rozbudowę strony. Administracja sklepu internetowego powinna być prowadzona przez profesjonalistów, którzy zapewnią wsparcie w kwestii bezpieczeństwa.
Czy warto wybrać sklep na Magento czy WooCommerce?
Magento cechuje się solidnością i niezawodnością, dlatego można na niej stworzyć duży sklep internetowy. Jeśli jednak nie masz doświadczenia w sprzedaży internetowej, prawdopodobnie nie potrzebujesz rozbudowanych funkcji. W tym przypadku warto wybrać sklep WooCommerce. Szczególnie na początkowych etapach rozwoju własnej działalności e-commerce.