Magento 2 to dziś jedna z najbardziej skalowalnych i elastycznych platform open sourcesłużących do tworzenia rozwiązań e-commerce. Bogata funkcjonalność podstawowa sprawia, że w standardzie otrzymujemy większość najważniejszych rozwiązań w sklepie.
Rozwiązanie, które posiada już ponad 15-letnią historię rozwoju
Pierwsze wersje pojawiły się wiosną 2008 roku. W tym czasie Magento rozwinęło się znacząco. Jest to otwarte oprogramowanie e-commerce, które obecnie jest jedną z najbardziej popularnych platform służącą do sprzedaży w internecie. Jak wynika z badania przeprowadzonego w połowie 2015 roku, korzystało z niej wówczas ponad 10% sklepów internetowych na całym świecie. Szacuje się, że dzięki niej sprzedaje ponad ćwierć miliona osób.
User friendly
Magento zyskało popularność dzięki intuicyjnej i ergonomicznejobsłudze, wysokiej wydajności, uniwersalności oraz skalowalności dzięki czemu zarządzanie e-sklepem jest jeszcze prostsze i skuteczniejsze.
Jeśli czegoś będzie Ci brakowało w podstawowej wersji, to dodatkowe możliwości dają moduły do Magento 2.
Na czym polega tak właściwie
magia najnowszych
wersji Magento 2?
Zacznijmy od tego, jakie możliwości daje podstawowa funkcjonalność Magento 2
Panel administracyjny
Magento 2
Przyjrzyjmy się na początek panelowi administracyjnemu. Jego wygląd jest schludny i nowoczesny, a znalezienie poszczególnych opcji nie jest trudne.
To sprawia, że praca administratora sklepu jest szybka i wygodna, a to bardzo ważne gdy ma się wiele spraw na głowie.
Jaką posiada funkcjonalność?
Uprawnienia
Szeroka możliwość definiowania uprawnień użytkowników pozwala na szczegółowe definiowania poszczególnych dostępów dla różnych administratorów.
Multi store
Możliwość prowadzenia wielu e-sklepów z poziomu jednego panelu.
Użytkownicy
Definiowanie dostępów i konkretnych uprawnień dla konkretnych użytkowników.
Prostota
Łatwy w użyciu system do zarządzania treścią.
Waluty i języki
Obsługa wielu walut oraz różnych języków.
W Magento 2 pojawiła się istotna funkcja, która w Magento 1 była tworzona za pomocą modułów. Chodzi o ustawienie widoczności kolumn w tabelach.
Zarządzanie bazą produktową
Platforma Magento 2 daje następujące możliwości w zakresie zarządzania produktami:
Brak limitu produktów
Dodanie dowolnej liczby produktów.
Brak limitu kategorii
Tworzenie nieograniczonej liczba kategorii i podkategorii.
Polityka cenowa
Przydzielanie różnych cen dla różnych typów klientów.
Atrybuty produktu
Tworzenie atrybutów określających konkretne cechy produktu np. kolor, rozmiar czy materiał.
Meta tagi
Edycja meta tagów na wszystkich poziomach drzewa kategorii oraz dla poszczególnych pozycji.
Obsługa CSV
Masowe importowanie i eksportowanie katalogu produktów do i z plików CSV.
Stany magazynowe
Proste zarządzanie stanami magazynowymi.
Integracja ERP
Możliwość pełnej integracji danych systemami ERP.
Łatwa obsługa nazw
Określanie typów produktów począwszy od zwykłego poprzez grupowe i produkty łączone.
Brak limitu zdjęć
Dodawanie nieograniczonej liczby zdjęć do produktu.
Specyfikacje
Dodawanie plików do produktów np. specyfikacja w pliku pdf.
Koszty dostawy
Ustalanie kosztu wysyłki w zależności od produktu lub jego wagi.
Wyszukiwarka
wyszukiwanie proste i zaawansowane (tutaj mogą mieć zastosowanie nie standardowe moduły Magento).
Automatyzacja zdjęć
Automatyczne skalowanie wysyłanych zdjęć.
Filtrowanie
Filtrowanie produktów w wybranej przez użytkownika kategorii
Zarządzanie zamówieniami w Magento
Sklepy na Magento dają możliwość przeglądania całej historii zamówień oraz związanych z nią raportami i statystykami. System daje możliwość konfigurowania płatności oraz typów dostaw.
Inne możliwości zawarte w podstawowej wersji tego rozwiązania:
Dokumenty sprzedaży
Wydruk faktur i listów przewozowych.
Intuicyjne wyszukiwanie
Szukanie zamówienia poprzez datę, numer, wartość, klienta czy status.
Ustalanie etapów zamówień
Definiowanie etapów realizacji zamówienia oraz powiązanie z informacjami, które są przesyłane do naszego klienta.
Automatyczna komunikacja
Wysyłka e-mailem powiadomień o nowych zamówieniach.
Wysyłka statusów
Wysyłka e-mail informacji na temat statusu zamówienia do klienta.
Edycja zamówień
Edycja poszczególnych zamówień oraz całościowe zarządzanie zamówieniami.
Zacznij wdrożenie
Magento 2 już dziś!
Porozmawiajmy
Płatności oraz dostawy
Oczywiście, żeby móc sprzedawać, klient musi mieć opcję aby Ci zapłacić. Wdrożenia Magento dają tutaj spore możliwości:
Jaką posiada funkcjonalność?
Formy płatności
Wybór formy płatności – wpłata na konto lub płatność przy odbiorze i płatność kartą.
Dostawy
Wybór sposobów dostawy: przesyłka kurierska, odbiór osobisty czy poczta.
Ustalanie warunków
Możliwość zdefiniowania warunków dla darmowej przesyłki dostawa zamówienia do kilku różnych lokalizacji.
Listy przewozowe
Informacja dla klienta dotycząca numeru listu przewozowego.
Systemy płatności
Integracja z bramkami płatniczymi oraz systemami ratalnymi.
Ustalanie kosztów
Zdefiniowanie kosztów dostawy w zależności od poszczególnych parametrów np. wartości, miejsca dostawy, ilości produktów, wagi oraz wiązanie ich między sobą.
Wdrożenia tego typu funkcjonalności do silnika Magento 2 nie są bardzo skomplikowane. Często są także ułatwiane przez dodatkowe – gotowe moduły do tej platformy.
Działania marketingowe
Jednym z podstawowych narzędzi służących do zwiększania sprzedaży jest podpowiadanie użytkownikowi podobnych produktów w koszyku lub na karcie produktu. Taką funkcjonalność posiada oczywiście Magento. Inne rozwiązania, które możesz wykorzystać to np.
Jaką posiada funkcjonalność?
Zestawy promocyjne
Tworzenie zestawów promocyjnych złożonych z dwóch lub więcej produktów.
Kupony
Definiowanie kuponów rabatowych przydzielanych do produktu, grupy klientów czy zamówienia.
Widoki
Widoki produktów ostatnio oglądanych lub porównywanych przez użytkownika.
Porównywarka
Porównywanie wybranych produktów.
Dynamiczne ceny
Określanie różnych cen dla różnej ilości produktów.
Ceneo
Integracja z porównywarkami cen np. Ceneo.
eBay
Integracja z Ebay.
Ankiety i newslettery
Prowadzenie ankiet i newsletterów.
W zakresie marketingu internetowego
podstawowa funkcjonalność Magento wspiera pozycjonowanie lub inaczej nazywane SEO poprzez np.
Tworzenie
mapy strony
Przyjazne
linki
przekierowania URL
Rewrite oraz skracanie adresów podstron
Analizy i raporty w Magento 2
Jaką posiada funkcjonalność?
Google Analitycs
Pełna integracja z Google Analitycs.
Interaktywne moduły
Najczęściej kupowane produkty, najczęściej oglądane, produkty znajdujące się w koszyku czy raporty dotyczące niskich stanów magazynowych.
Raporty ilościowe
Raporty dotyczące ilości realizowanych zamówień, wielkości podatków czy kosztów dostawca.
Statystyki
Dane statystyczne dotyczące wyszukiwania we wbudowanej wyszukiwarce
Raporty o klientach
Raporty dotyczące klientów wg ilości oraz sumy zamówień, porzucone koszyki.