Magento 2 – cena. Ile kosztuje budowa sklepu na Magento?

Zastanawiasz się, ile kosztuje wdrożenie sklepu na Magento? Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Cena zależy od potrzeb, oczekiwań i budżetu klienta. Zwykle koszty zaczynają się od 100 tys. zł, ale za skomplikowany projekt możemy zapłacić nawet 600-800 tys. zł. Sprawdź, z jakimi wydatkami powinieneś się liczyć i jak zoptymalizować cenę!

Cena Magento – B2B vs. B2C

Jeśli chcesz w pełni wykorzystać potencjał technologii Magento, powinieneś wygospodarować kilkaset tysięcy złotych. W ten sposób wyróżnisz się na tle konkurencji i przyciągniesz klientów. To, ile kosztuje sklep, zależy w dużej mierze od tego, czy działasz w branży B2B, czy B2C. Jeśli kierujesz swoją ofertę do klientów biznesowych, potrzebujesz bardziej zaawansowanych funkcji, takich jak:

  • multikonta,
  • dostosowanie cen, rabatów i logistyki do potrzeb różnych grup klientów,
  • udzielenie kredytu kupieckiego,
  • szybkie zamawianie,
  • umożliwienie klientom wysyłanie zapytań ofertowych i prób o wycenę z poziomu koszyka,
  • indywidualne katalogi produktów.

Dodatkowe funkcje wydłużają czas realizacji, co przekłada się na wyższe koszty przedsięwzięcia. Należy jednak zaznaczyć, że pomagają zadbać o pozytywne doświadczenia klienta, tym samym pozwalają osiągnąć lepsze wyniki sprzedaży.

Jakie są koszty przedwdrożeniowe?

Zanim agencja przystąpi do wdrożenia sklepu internetowego, pomoże Ci opracować skuteczną strategię. W ten sposób łatwiej osiągniesz swój cel. Specjaliści zdefiniują grupę docelową, przeanalizują działania konkurencji i przygotują wstępną wycenę. Zespół przygotuje też ścieżkę zakupową klienta, a następnie zadba o to, żeby content i układ strony zachęcały do podjęcia decyzji o zakupie.

Projekt graficzny jest ważny, ale liczy się też użyteczność sklepu. Agencja Magento przygotuje makiety widoków, odzwierciedlające i rozmieszczenie poszczególnych elementy interfejsu. Dzięki temu klient zorientuje się, jak będzie wyglądał proces dodawania produktów do koszyka i finalizacji transakcji. Etap prototypowania jest niezwykle ważny, ponieważ pozwala przeanalizować pomysły i wprowadzić ewentualne poprawki. W ten sposób możemy znacznie przyspieszyć przygotowanie graficzne i programowanie, co wpłynie na koszt wdrożenia. Koszt Magento jest uzależniony od liczby podstron, stopnia zaawansowania grafik i liczby iterakcji. 

Aby osiągnąć sukces, nie wystarczy skorzystać ze wsparcia programisty i grafika. Warto też nawiązać współpracę z doświadczonym e-commerce managerem, który przygotowuje skuteczną strategię sprzedaży. Nierzadko pełni on też funkcję Product Ownera, koordynującego prace związane z wdrożeniem. 

Cena Magento – co należy uwzględnić?

Platforma Magento występuje w dwóch wersjach: 

  • darmowej – open source,
  • płatnej – Adobe Commerce.

Należy jednak pamiętać, że nawet decydując się na wariant podstawowy, dochodzą nam dodatkowe koszty. W swoim budżecie powinniśmy uwzględnić zakup serwera, ustawienie backupów i przystosowanie systemów monitoringu infrastruktury IT. Nie warto przesadnie oszczędzać, ponieważ możemy sobie utrudnić rozwój sklepu.

Co wpływa na koszt integracji?

Niezależnie od tego, jaką wersję Magento wybierzesz, najprawdopodobniej będziesz chciał zintegrować sklep z ERP, CMS, WMS, Akeneo PIM. W ten sposób zautomatyzujesz wiele procesów. Zaoszczędzony czas możesz poświęcić na rozwój biznesu. Rozważ również integrację sklepu z popularnymi platformami marketplace, takimi jak Allegro, eBay, czy Amazon. Nie tylko dotrzesz do nowych klientów, lecz także unikniesz pomyłek związanych z zarządzaniem zasobami magazynowymi. Aby zapewnić lepsze doświadczenie zakupowe, zaproponuj klientom różne metody płatności i wysyłki. W tym celu możesz zintegrować sklep z popularnymi płatności i firmami kurierskimi.

 Ostateczny koszt jest uzależniony od:

  •  liczby i dokumentacji systemów,
  • sposobu integracji,
  • zakresu integracji danych.

Koszty wdrożenia sklepu na Magento

To, ile będzie kosztować sklep na Magento, w dużej mierze zależy od tego, czy decydujemy się na jego migrację, czy też chcemy stworzyć go od nowa. W pierwszym przypadku zaoszczędzimy czas i pieniądze, z drugiej strony stworzenie bardziej złożonych funkcji może sprawić pewne trudności. Zlecając agencji migrację danych, powinniśmy się liczyć z dodatkowymi kosztami. 

Zastanawiasz się, jak zminimalizować ryzyko nietrafionej inwestycji? Rozważ stworzenie MVP, czyli wstępnej (ale dającej sprzedaż!) wersji sklepu. Uwzględnia tylko podstawowe funkcjonalności, co pozwala zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. W ten sposób przetestujesz swoje pomysły, jednocześnie pozyskasz pierwsze zamówienia. W razie potrzeby wprowadzisz poprawki, nie ponosząc przy tym wysokich kosztów. 

Jeśli chcesz zdobyć przewagę konkurencyjną, skorzystaj z pomocy testerów. Specjaliści zweryfikują poszczególne elementy sklepu online i całość rozwiązania. Ostateczny koszt zależy od tego, ile czasu poświęcą testerzy na wyszukiwanie błędów. 

Koszty powdrożeniowe

Nie wystarczy stworzyć sklepu na platformie Magento, trzeba go jeszcze utrzymać. Planując budżet, uwzględnij koszty cykliczne, związane ze stabilnością platformy i bezpieczeństwem klientów. Zaliczamy do nich opłatę za hosting, abonamenty za dodatkowe moduły i prowizje dla operatorów płatności. 

Budowa sklepu na Magento 2 jest dużą inwestycją, zwłaszcza dla firm, które potrzebują elastycznego, skalowalnego i dopasowanego rozwiązania. Ostateczna cena wdrożenia zależy od indywidualnych potrzeb, liczby modułów oraz kosztów dodatkowych, takich jak hosting i zabezpieczenia. Dlatego warto dokładnie przeanalizować ile kosztuje budowa sklepu na Magento 2 oraz jakie korzyści i możliwości oferuje ta platforma w stosunku do innych rozwiązań.

Udostępnij ten post:

Może Cię zainteresować

Myślisz o wdrożeniu
Magento 2?

Napisz do nas